تبدیل سینی کابل چیست | آشنایی با تبدیل سینی کابل و کاربرد های آن

تبدیل سینی کابل از تعریف تا کاربرد

تبدیل سینی کابل چیست

 تبدیل سینی کابل چیست ؟تبدیل سینی کابل وسیله می باشد که از آن برای هدایت، انتقال و محافظت از سیم و کابل برق و شبکه بر روی دیوار، زمین یا سقف و حتی زیر زمین استفاده می شود.در ساخت تبدیل سینی کابل ها بیشتر از فلز آهن با روکش گالوانیزه استفاده شده است اما از جنس استیل و آهنگ رنگ شده و حتی پلاستیک نیز این محصولات را تولید می کنند

این تبدیل ها برای اتصال سینی کابل ها در ابعاد و اندازه های مختلف که در طول مسیر مستقیم قرار دارد استفاده می شود.

تبدیل سینی کابل

انواع تبدیل سینی ‌کابل چیست

به طور تبدیل کلی سینی کابل در 5 مدل مختلف تولید شده  و در بازار عرضه می گردد. این ۵ مدل عبارتند از سینی کابل گالوانیزه سرد  و  سینی کابل گالوانیزه گرم نیز دومین مدل آن است .

سومین مدل از تبدیل سینی‌کابل، سینی کابل رنگی نام دارد. مدل های چهارم و پنجم سینی کابل ها نیز به ترتیب سینی کابل استیل و سینی کابل پلاستیکی نام برده می شوند.

در ساخت سه مدل آخر تبدیل سینی کابل که با آنها اشاره کردیم همانطور که مشخص است از فلز آهن با روکش گالوانیزه استفاده نمی شود و آنها از جنس های به ترتیب آهن رنگ، استیل و پلاستیک می باشد. شما بر اساس نیاز خودتان می توانید هر گونه از این تبدیل‌سینی کابل ها را خریداری کرده و از آن ها استفاده نمایید.

تبدیل سینی کابل

ابعاد تبدیل سینی ‌کابل چیست

یکی از مسائلی که همواره در خرید تبدیل‌سینی‌کابل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد آشنایی با انواع ابعاد تبدیل سینی کابل می باشد. عموماً برای ساخت انواع تبدیل سینی کابل از ورق گالوانیزه استفاده شده است و در اندازه های گوناگونی محصولات تولید می گردند.

ابعاد مختلف این محصول از ۱۰۰ میلیمتر تا ۸۰۰ میلیمتر در بازار وجود دارند و با توجه به ارزش آن دارای یک سری متعلقات و نگهدارنده ها نیز می باشند. ارتفاع لبه های کناری تبدیل سینی کابل از ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر متفاوت می باشد که جهت افزایش مقاومت و تحمل بار در این محصولات تعبیه می‌شود.

همچنین بر حسب نیاز در تولید تبدیل‌سینی کابل از ورقهای با ضخامت هشت دهم میلیمتر تا دو نیم میلی متر در ساخت آنها استفاده می شود. تعداد خم ها نیز در این محصولات می توانند ۲ تا ۶ مورد باشند که از آنها بیشتر باشند تبدیل سینی‌کابل بیشتر می تواند بار را تحمل کند. حتماً در خرید تبدیل‌سینی‌کابل دقت نمایید سینک آبی را خریداری کنید که ابعاد آن با شرایطی که شما قرار است از آن استفاده کنید مناسب باشد و بزرگتر یا کوچکتر از فضای مورد استفاده شما نباشد.

پارامتر انتخاب تبدیل سینی کابل

در تبدیل سینی‌کابل ها پارامترهای مهم و مختلفی وجود دارد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. اولین پارامتر مهم در انتخاب تبدیل سینی‌کابل، عرض تبدیل سینی‌کابل به سانتی متر یا میلی متر می باشد. دیگر پارامتر مهمی که در تبدیل سینی کابل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ارتفاع تبدیل سینی به سانتی متر میلی متر است.

دومین پارامتر مهم در این زمینه را می توان طول تبدیل سینی به سانتی ‌متر عنوان کرد.چهارمین پارامتر مهمی که در این قسمت می توانید با نشانه تمایل ضخامت ورق تبدیل سینی‌کابل می باشد. پارامتر بعدی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است نوع پانچ دار یا بدون پانچ بودن تبدیل سیم کابل است و همچنین نوع ورق گالوانیزه سرد یا گرم پارامتر آخرین می باشد که در انتخاب تبدیل‌سینی‌کابل از اهمیت زیادی برخوردار است.

همچنین ذکر نکاتی می‌تواند در این زمینه شما را کمک کند. اولین نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که سینی هایی که قرار است توسط تبدیل‌سینی اتصال پیدا نمایند اگر دارای گرما هستند باید از تبدیل‌سینی پانچ دار استفاده شود که با دارا بودن سوراخ های متعدد در بدنه باعث گردش هوا بهتر در آن ها می شود.

کاربرد تبدیل

سینی کابل

اولین کاربرد مهم تبدیل‌سینی کابل این است که برای کابل کشی و سیم کشی ساختمان ها از این محصول استفاده می شود. استفاده از سینی کابل در ساختمان ها باعث میشود ایمنی سیم کشی ساختمان افزایش پیدا کند و همچنین مرتب باشد.

از تبدیل سینی‌کابل علاوه بر ساختمان می‌توان در محیط و مکان های مختلف نظیر فضاهای بسته و باز و محیط های مرطوب و پرخطر و حتی محیط هایی که دارای نویز الکتریکی و یا لرزش می باشند استفاده کرد.سیم کابل به خوبی می‌تواند سیم ها را در خود جای داده و آن ها را با هم مرتبط کند.

همچنین از مهمترین موارد استفاده از تبدیل‌سینی‌کابل در زمان می باشد که از خط اصلی کابل کشی در سینی کابل اصلی انشعابات فرعی استفاده شود و استفاده از تبدیل سینی‌کابل در این زمینه باعث می‌شود تا عرض سینی کابل افزایش یا کاهش پیدا کند و برای گالوانیزه گرم تولید گردد.

سینی کابل

اهمیت نصب تبدیل سینی کابل چیست

اما یکی دیگر از موارد مهمی که در پاسخ به اینکه  تبدیل سینی‌ کابل چیست باید نسبت به آن دقت شود شیوه نصب تبدیل‌سینی کابل میباشد. را می توان بر روی دیوار و یا سقف سبک و حتی در هر مسیر صعب العبور و شبه صورت عمودی نیز نصب کرد. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که شما از سینی کابل می توانید در محیط های خطرناک که حتی در معرض آتش سوزی و یا خطر های دیگری قرار دارند نیز استفاده کنید.

در نصب تبدیل‌سینی کابل شما باید به سایز و اندازه سینی کابل نیز دقت داشته باشید چرا که باید ساختمان شما و پیکربندی شما بر اساس آن باشد. پس حتما با رعایت نکات گفته شده و همچنین استفاده از متخصصین این زمینه نسبت به نصب تبدیل سینی‌کابل اقدام کنید. همچنین می توانید متخصصین مورد نظر خودتان را در وبسایت ما پیدا کنید و از مشورت آن ها استفاده نمایید.

برای آشنایی با سینی کابل نیز می توانید بر روی لینک زیر کلیلک کنید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امیدواریم مقاله تبدیل سینی‌کابل چیست  مقاله ای مفید و کاربردی بوده باشد برایتان.در صورت داشتن هرگونه سوال کامنت بگذارید تا کار شناسان سینی آزمون پاسخگوی شما باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است