انواع اتصالات سبد کابل

انواع اتصالات سبد کابل

انواع اتصالات سبد کابل


انواع اتصالات سبد کابل: اصولاً به سازه‎ای که برای انتقال سیستم‌های تأسیساتی مکانیکی و برق یعنی انواع لوله‌‎ها و کابل‌ها، از یک مکان به مکان دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، سبد کابل می‌گویند. اساساً این سبد کابل‎ را با سیم‌هایی از جنس فولاد ضد زنگ می‌سازند؛ در واقع این سیم‌ها را با سایر سیم‌ها جوش می‌زنند و در نهایت آن‎ها را به صورت شبکه‌‎ای می‌سازند. استفاده از این سینی‌های مشی می‌تواند یک راه حل سریع در جهت پشتیبانی از تعداد کابل‌ها در مرکز داده، محیط‌هایی که ماشین آلات پیشرفته دارند، اتاق‌های مخصوص تجهیزات شبکه باشد. توجه کنید مجموع سطح مقطع کابل‌‌های استفاده شده نباید بیشتر از ۵۰٪ مساحت سینی کابل‌ها باشد. سبد کابل‌ها را با متریال‌های متفاوتی می‌سازند؛ برای مثال آن‎ها را با جنس استیل، گالوانیزه می‌‎سازند. در حالت کلی این سبدها را از مفتول‌های فولادی و کربن متوسط و یا مفتول‌های استنلس استیل می‌سازند که هر کدام مشخصات فنی خود را دارند. سبد کابل‌هایی که ساخته می‌شوند، انعطاف‌پذیری بالایی دارند؛ به همین دلیل در مسیرهای مارپیچ و تنگ امکان کابل کشی را میسر می‌سازد و به راحتی می‌توان کابل کشی را انجام داد. در حقیقت تغییر شکل سبد کابل‌ها نسبت به سینی کابل کمتر است و به راحتی نصب و راه اندازی می‌شوند. از انواع اتصالات سبد کابل برای راه اندازی آن‎ها استفاده می‌‎شود.

انواع سبد کابل را با بهترین کیفیت از سینی ازمون تهیه کنید!

انواع سینی کابل

در حقیقت سینی کابل‌ها را با متریال‌های مختلف می‌سازند، برای مثال آن‎ها را از آلومینیوم، فولاد، فولاد ضد زنگ تولید می‌کنند. که در ادامه انواع آن را مورد بررسی قرار می‌‎دهیم:

🔶 سبد کابل استیل: این مدل سینی کابل از آلیاژ استنلس استیل یا همان سیم مقتول 304 ساخته می‌شود. در حقیقت برای افزایش مقاومت آن از نیکل استفاده می‌کنند و آن را آبکاری می‌‎کنند. این مدل سینی کابل‌ها در برابر نیروی کششی و خمشی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. اساساً میزان انعطاف پذیری خوبی دارند و در سایزهای مختلفی روانه بازار می‌شوند.

🔶 سبد گالوانیزه: این نوع سبد کابل‎‌ها از جنس فولاد ساخته می‌‎شوند و روکش گالوانیزه‌ای دارند. برای گالوانیزاسیون این سبد کابل‎ها از دو روش مختلف گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم استفاده می‎‌شود. استفاده از این سبدها باعث می‎‌شود که در هزینه‌ها به اندازه 85% صرفه جویی شود، به همین دلیل بین اکثر مشتریان محبوب است.

🔶 سبد کابل رنگی: یک مدل دیگر از سبد کابل‌‎هایی که روانه بازار می‌شوند، سبد کابل رنگی است. اساساً این مدل را با دو رنگ مشکی و سفید می‎‌سازند. در حقیقت از رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک استفاده می‎‌شود که باعث می‌شود در شرایط محیطی مختلف، مقاومت بالایی داشته باشند.          

انواع اتصالات سبد کابل در فرآیند نصب

برای اتصال سبد کابل‎ها به‌ ‎هم از تجهیزات و ابزار آلات زیادی استفاده می‌شود که به آن‎ها KITT می‌گویند. در حقیقت انواع اتصالات، از جمله مهم‎ترین قطعاتی هستند که برای افزایش کارایی و امنیت سیستم کابل مورد استفاده قرار می‎‌گیرند. البته اگر با دقت و درستی آن‎ها را نصب کنید، قطعاً می‎‌توان که طول عمر سیستم را بیشتر کرد. این اتصالات را از جنس ورق کربن استیل Vst-3 و یا استیل ضد زنگ 304L-316L می‎‌سازند. در حقیقت انواع اتصالات کابل نصب سبد کابل از ضریب انتقال گرمایی بالا و مقاومت بالایی برخوردار هستند که معمولا آن‎ها را با نیکل کروم و یا گالوانیزه سرد می‎‌پوشانند. این روکش علاوه بر افزایش زیبایی، باعث می‎‌شود که خاصیت ضد زنگ بودن هم پیدا کند. اساساً ورق‎هایی که انواع اتصالات را با آن‎ها می‎‌سازند، معمولاً از وزن کمی بهره می‌‎برند و در واقع ۲ میلی‎‌متر ضخامت دارند.

انواع ابزار نصب

اساساً سینی کابل‌ها را روی دیوار، روی سقف، به صورت زمینی نصب می‌کنند. برای نصب کردن به هر کدام از این روش‌ها از اتصالات خاصی استفاده می‌کنند؛ هر کدام از این اتصالات به نوبه خود انواعی دارند که در ادامه آن‎ها را مورد بررسی قرار می‌‎دهیم:

اتصالات سینی مش

نگهدارنده‌ی دیوار

این نوع نگهدارنده‌‎ها به سه صورت BS، UBS، HS تولید می‌شوند.
♦️ نگهدارنده نوع BS: گفتنی است که این مدل نگهدارنده با استفاده از پیچ و مهره به دیوار متصل می‌‎شود و گزینه مناسبی برای سبدهای با عرض 300mm هستند، چرا که از وزن سبکی برخوردار هستند و اساساً برای کابل‎‌های سبک هم استفاده می‎‌شوند. طول این مدل نگهدارنده‎‌ها بر اساس عرض سبد مشخص می‎‌شود؛ برای مثال اگر سبد دارای عرض ۳.۵ سانتی‎‌متر باشد، ارتفاع آن از ۱۰ سانتی‎‌متر تا ۳۰ سانتی‎‌متر خواهد بود.
♦️ نگهدارنده نوع UBS: این مدل نگهدارنده هم با استفاده از پیچ و مهره به دیوار متصل می‎‌شود و یا این که می‌‎توان آن را به دیوار جوش زد. در حقیقت به دلیل چنگکی بودن آن، برای نصب نیازی به پیچ و مهره نخواهد بود. این نگهدارنده برای سیم و کابل‌های سنگین‎‌تر مناسب است که برای سبد کابل‎‌هایی بیشتراز عرض ۳۰۰ میلی‎‌متر مناسب است.
♦️ نگهدارنده نوع HS: این مدل نگهدارنده هم برای استفاده‌‎های زمینی کاربرد دارد، هم برای نصب روی دیوار گزینه مناسبی است. نصب آن با استفاده از جوشکاری و پیچ و مهره است.

نگهدارنده سقفی

نگهدارنده‎‌های سقفی یا CS برای نصب سبدها به صورت قائم طراحی شده است. نحوه نصب این نگهدارنده این گونه است که توسط دو میله به داخل سقف می‌‎رود و سپس مهره‌‎ها به آن پیچ می‌‎شوند و در نهایت در جای خود محکم و سفت می‎‌شود. در حقیقت برای سبد کابل‎‌هایی که سبک وزن هستند و دارای عرض ۵۰ میلی‌‎متر الی ۶۰۰ میلی‎‌متر هستند، گزینه مناسبی خواهد بود. در حقیقت نصب این نگهدارنده بسیار راحت و آسان است، لذا به دلیل طراحی چنگکی‌ای که دارند، برای پشتیبانی احتیاجی به پیچ و مهره ندارند.

نگهدارنده زمینی

یکی دیگر از انواع اتصالات نصب سبد کابل، نگهدارنده‌‎های زمینی هستند که به آن‎ها نگهدارنده‌های UFS هم می‌گویند. این مدل نگهدارنده‌‎ها اکثرا برای مدیریت و عبور کابل‎‌ها در کف‎‌های کاذب مورد استفاده قرار می‎‌گیرند. در حقیقت این مدل نگهدارنده‎‌ها توسط پیچ و مهره به زمین متصل می‌‎شوند؛ این مدل نگهدارنده گزینه مناسبی برای سبد کابل‎‌هایی با عرض ۵/۲ سانتی‌متر است. البته می‌‎توانید این نگهدارنده زمینی را برای ارتفاعات بیشتر از ۱۰ سانتی‌متر سفارش دهید؛ یعنی سایز آن با توجه به نیاز مشتری تعیین می‌‎شود؛ بنابراین با توجه به اندازه مورد نیاز آن را سفارش دهید.

نتیجه گیری

انواع اتصالات سبد کابل شامل ابزار‌الات نصب، نگهدارنده دیوار، نگهدارنده سقفی و نگهدارنده زمینی است که هرکدام به تفکیک، بررسی شد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در سینی آزمون تماس بگیرید؛ همچنین می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته شده در تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۰

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است