بست اسپید چیست | آشنایی با بست اسپید و انواع آن + خرید

بست اسپید چیست؟

 بست اسپید چیست ؟ این نوع بست ها به صورت ورق های گالوانیزه گرم در سایزها مختلف تولید می شوند. با استفاده از این بست ها می توانید لوله های فلزی و فلکسی را بر روی دیوار و یا هر  صفحه دیگری نصب نمایید. جالب است بدانید بست اسپید معمولا بر اساس استانداردها روز آی اس او و بی اس تولید می شود. با ما همراه باشید تا بیشتر با این بست و اتصالاتی که انجام می دهد آشنا شوید.

بست اسپید چیست

ویژگی های بست اسپید چیست

این بست دارای مزایا متعددی است که در زیر به مهم ترین ویژگی ها اشاره کرده ایم:

قیمت مناسب: معمولا این بست ها قیمت مناسبی دارند البته باید بدانید این  قیمت مناسب به هیچ عنوان بر روی کیفیت کالا مانند رعایت استانداردها، بسته بندی و مواردی از این دست تاثیر نگذاشته است و بلکه  در کنار قیمت مناسب دارای کیفیت بالایی است.

کارایی بالا: با استفاده از این بست ها می توانید لوله ها را در هر مکانی که می خواهید استفاده کنید به عنوان مثال اگر می خواهید لوله ها را در مکان های مختلفی مانند دیوار و سقف نصب نمایید می توانید ازاین بست ها کمک بگیرید.

نصب راحت:  این گونه بست ها را می توان به راحتی نصب کرد و دیگر نیازی به جوشکاری و روش های سخت دیگر نیست. همچنین با استفاده از بست های اسپید می توان لوله کشی های برقی که به صورت فلزی هستند را در هر محلی که می خواهید راحت تر نصب نمایید.

سرعت بالا: به دلیل نصب راحت سرعت اجرای لوله کشی ها بالا می رود و به صورت کاملا حرفه ای و تمیز لوله کشی برق، اتصالات و فلنج های ساختمان را انجام می شود.

کاربردی: یکی از مهم ترین ویژگی های دیگر بست های اسپید کاربرد آنها در قسمت های مختلف است. به عنوان مثال این بست ها تنها مخصوص لوله کشی های برقی نیست و می توانید در لوله کشی های فولادی از آنها استفاده کنید.  همچنین برای این که کاربرد بست های اسپید را بیشتر کنند این بست ها را در اندازه های مختلف تولید می کنند.

نحوه تولید بست اسپید چیست

بست های اسپید را می توانید در مکان های مختلف استفاده کنید اما معمولا از این لوله ها در مکان های مرطوب استفاده می شود به همین دلیل باید این بست ها به صورتی تولید شود که در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم باشد به همین دلیل بیشتر این لوله ها را از جنس گالوانیزه می سازند. همچنین در زمان تولید معمولا از آب های گرم برای آبکاری از آن استفاده می کنند  تا کیفیت محصول را بالا ببرند. دقت داشته باشید تمامی شرکت های تولید کننده بست های اسپید باید بست ها را به گونه ای تولید کنند که در زمان استفاده به کابل و یا تاسیساتی دیگر آسیبی وارد نکند.

بهتر است بدانید در محل لوله کشی نیاز به خم های 45 یا 90 درجه دارید بهتر است از بست ها اسپیت نافی دار استفاده شود زیرا این بست ها مخصوص این کار تولید شده اند.

سایز بندی در بست های اسپید

بستهای  اسپید همانطور که قبلا گفتیم از ورق های گالوانیزه تولید می شود به همین دلیل در زمان تولید با توجه به لوله های موجود در بازار در سایز های مختلف تولید می شود. در زیر به انواع سایز های موجود اشاره کرده ایم:

  • پی جی 21
  • پی جی 42
  • پی جی 16
  • پی جی 36
  • پی جی 48
  • پی جی 13.5
  • پی جی 29
بست اسپید چیست

بست اسپید در کنار بست های دیگر

جالب است بدانید این  بست به دلیل اینکه در سایزهای مختلف تولید می شود و با توجه مزیت های زیادی که دارد به  نسبت بست های دیگر بیشتر استفاده می شود اما در بازار بست های دیگری نیز وجود دارد که هر کدام دارای یک سری ویژگی هایی است که برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. قبل از معرفی بست ها باید بدانید که بست ها به دو دسته بسته های فلزی و پلاستیکی تقسیم می شوند. در زیر به انواع مختلف بست ها اشاره کرده ایم:

بست کمربندی:

این بست ها با توجه به کاربردی که دارند در دو سایز 6/6 و 4/6 تقسیم می شود. معمولا بست ها با سایز 6/6 را در مصارف عمومی و مکان های بسته که نور آفتاب به صورت مستقیم به آنها نمی تابد استفاده می شود، زیرا این بست ها در مقابل نور آفتاب مقاوم نیستند و خیلی زود خراب می شوند. در نقطه مقابل بست ها در سایز 4/6 برای محیط های باز تولید می شوند در برابر آفتاب و حرارت بسیار مقاوم هستند.

بست تسمه ای استیل:

این بست بیشتر برای خودرو استفاده می شود. استفاده این بست ها بسیار راحت است و می توانید برای قسمت های مختلف که سایز مشخصی ندارند استفاده کنید.

بست چنگالی:

این بست نیز یکی از بست هایی است که برای اتصالات برقی استفاده می شود. در بیشتر مواقع اتصالات برق بر روی ریل ها نصب می شود که در این زمان بهترین روش استفاده از بست های چنگالی است.

بست دو طرفه:

این بست یکی دیگر از بست هایی است که قیمت بسیار مناسب دارد و برای لوله های گالوانیزه، فلکسیبل و موارد دیگر از این دست استفاده می شود. برای استفاده از این بست باید از پیچ و رولپلاک استفاده کنید. بهتر است بدانید این بست ها نیز از ورق گالوانیزه گرم تولید می شود.

بست فلزی شیلنگ:

این بست ها برای جمع و نگه داشتن شیلنگ ها استفاده می شود. این نوع از بست ها در سایز های مختلف و با نام های بست فلزی ترک، وای.وای، دبلیو اس،آی سی سی و … تولید می شود.

امیدواریم مطلب بست اسپید چیست  مطلبی مفید و کاربردی بوده باشد برایتان.در صورت داشتن هرگونه سوال کامنت بگذارید تا کار شناسان سینی آزمون پاسخگوی شما باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است