آشنایی با بست چنگالی عایق دار | انواع + کاربرد + خرید بست چنگالی

ویژگی ها و کاربرد بست چنگالی عایق

بست چنگالی عایق دار در تاسیسات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این بست دارای پوشش حفاظتی بوده و از این رو می تواند برای کابل های برقی و … گزینه مناسبی باشد. این بست کارکردی شبیه به سایر بست ها دارد. در واقع از این بست برای محکم کردن و ثابت نگه داشتن انواع کابل و لوله استفاده می شود.

بست چنگالی عایق‌دار دارای یک چنگک می باشد. این پایه درون ریل بست ثابت می گردد. از این چنگک برای قفل شدن محکم بست چنگالی درون ریل بست استفاده می شود. برای تنظیم آن از یک پیچ در ناحیه فوقانی کمک گرفته می شود. 

ویژگی های بست چنگالی عایق‌دار

این بست ها نیروی چندانی برای استفاده نیاز ندارند. امکان استفاده و بهره مندی از آن ها بسیار راحت و آسان می باشد.

پوشش عایق دار این بست ها ایمنی جریانات را بالا می برد و باعث تسکین فشار برق می گردد.

بست چنگالی عایق دار

جنس بست چنگکی عایق دار

بست چنگکی عایق دار در جنس های مختلفی تولید می شود. برای تولید این بست ها نیاز به کارگاه های تخصصی داریم. این بست در ورق های آهن، استنلس استیل، گالوانیزه، روی و … تولید می شود. برای پوشش این بست ها نیز از گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد، رنگ الکترواستاتیک و … استفاده می شود.

کاربرد بست چنگالی عایق دار

این بست برای نصب انواع لوله های مسی، استنلس استیل، کابل، پلی اتیلن، لوله فلزی و … در مکان های مختلف همچون منازل مسکونی، صنایع پتروشیمی، صنعت ساختمان سازی، تاسیسات و … مورد استفاده قرار می گیرد. این اتصال بر روی سقف و دیوارها انجام می شود.

این بست ها برای نگه داشتن لوله ها و کابل ها بر روی دیوار و سقف کاربرد دارد. بست چنگالی‌عایق دار برای تجهیزات برقی بسیار مناسب است. چون این بست ها از آسیب رساندن به کابل ها جلوگیری می کنند

ویژگی های بست چنگالی‌عایق دار

برای اینکه این بست ها را جدا کنید، نیازی به سوراخ کردن یا جوشکاری ندارید. جداسازی بست چنگالی عایق دار به آسانی انجام می شود. با این بست ها می توان به راحتی به کابل ها، لوله ها و … دسترسی پیدا کرد.

با بست چنگالی عایق‌دار می توان کابل و لوله را به راحتی بر روی سقف یا دیوار نصب کرد.

با این بست امکان حفاظت از لوله ها و کابل ها فراهم می گردد.

بست چنگالی برای بالا رفتن ایمنی کار بسیار کاربردی می باشد.

از آسیب دیدن کابل ها جلوگیری می نماید. در واقع در بسیاری از اتصالات و بهره مندی از بست ها شاهد آسیب رسیدن به کابل و سیم های برق هستیم. این موضوع می تواند جریان نامناسب برق و بروز اتصالی را به همراه داشته باشد. بهره مندی از بست چنگالی عایق دار باعث می شود از کابل های برق به خوبی محافظت شود. این موضوع در سیم کشی ایمن اهمیت زیادی دارد. 

از بست چنگالی عایق دار برای اتصال لوله ها به سقف یا دیوار نیز استفاده می شود. این بست ها بسیار مستحکم بوده و با قرارگیری بر روی لوله ها امکان برقراری یک اتصال مستحکم را نیز فراهم می آورند.  

با این بست ها می توان سیم کشی روکار را به خوبی مرتب کرد.

انواع بست چنگالی عایق دار

به طور کلی بست های چنگالی به دو شکل عایق دار و معمولی عرضه می شوند.

البته نمونه عایق دار آن محبوب تر و رایج تر می باشد. این بست ها دارای قطر ۸ تا ۱۲، ۱۲ تا ۱۶، ۱۶ تا۲۰، ۱۸ تا ۲۵، ۲۴ تا ۲۸، ۲۸ تا ۳۲، ۳۶ تا ۴۰ و ۴۴ تا ۴۸ دیامتر می باشد.

بست های چنگالی در سایزهای مختلف عرضه می شوند و با توجه به نیاز در بخش های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع قطر این بست ها به خوبی کاربرد آن را نشان می دهد.

امیدواریم مقاله معرفی بست چنگالی عایق دار مقاله ای مفید و کاربردی بوده باشد برایتان.در صورت داشتن هرگونه سوال کامنت بگذارید تا کار شناسان سینی آزمون پاسخگوی شما باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است