جعبه تقسیم پلاستیکی چیست ؟ انواع + کاربرد + خرید با قیمت مناسب

جعبه تقسیم پلاستیکی چیست ؟

در ساده ترین جواب برای اینکه جعبه تقسیم پلاستیکی چیست ، میتوان گفت که جعبه تقسیم، محلی برای قرار گیری انشعابات و اتصالات برقی است اگرچه امروزه در لوله کشی هم استفاده می شود.

اولین کاربرد جعبه تقسیم پلاستیکی برای این است که سیم ها و تجهیزات برقی دیگر را بپوشانید. این به ویوو و نمای قسمت های مختلف فضاها نظم و ترتیب می دهد.

امروزه نیز کاربرد های گسترده ای از جعبه تقسیم پلاستیکی میشود که از جمله آن میتوان به محافظت از تجهیزات برقی در مقابل دما و حرارت بالا اشاره کرد.

جعبه تقسیم پلاستیکی چیست

انواع جعبه تقسیم پلاستیکی

جعبه تقسیم ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که از جمله آن ها میتوان موارد زیر را نام برد: 

  1. جعبه تقسیم فایبرگلاس
  2. جعبه تقسیم پلاستیکی
  3. جعبه تقسیم فلزی
  4. جعبه تقسیم پی وی سی و….

مزایای استفاده از جعبه تقسیم پلاستیکی چیست

جعبه تقسیم پلاستیکی از محبوبیت ویژه ای در میان افراد مختلف برخوردار است. دلیل محبوبیت جعبه تقسیم پلاستیکی این است که این جعبه ها مقاومت مکانیکی و مقاومت شیمیایی بالایی دارند،  ضد ضربه، عایق الکتریکی و عایق حرارتی نیز می باشند.

مقاومت این جعبه تقسیم در مقابل نور خورشید و مناسب بودن آن برای محیط های مرطوب و غبارآلود استفاده از آن را به طور قابل توجهی افزایش داده و همچنین قیمت مناسب و ارزان آن نسبت به سایر جعبه تقسیم ها موجب ارتقا سطح رضایتمندی افراد و همچنین استفاده گسترده از آن در مناطق مسکونی در نواحی مختلف جهان شده است.

در ادامه فواید استفاده از جعبه تقسیم پلاستیکی میتوان مطالبی چون داشتن جایگاه ایمن برای برد و دیگر قطعات الکتریکی عنوان کرد,به این دلیل که برد و برخی دیگر از قطعات الکتریکی از حساسیت ویژه ای برخوردارند و نمیتوان آن را مستقیما نصب کرد پس بهترین راه انتخاب جعبه تقسیم پلاستیکی است تا که هم طرحی زیبا را برایمان به ارمغان می آورد و هم ایمنی را افزایش می دهد.

جعبه تقسیم پلاستیکی چیست

کاربرد جعبه تقسیم گالوانیزه چیست

همچنین همانگونه که میدانید پلاستیک برق را از خودش عبور نمیدهد و امکان برق گرفتگی را تا حد زیادی کاهش میدهد و امنیت جانی و مالی افراد را تا حد زیاد و قابل توجهی افزایش میدهد و مورد دیگر آن است که اگر از آسیب رسیدن به آن توسط جانوران جونده(مانند موش و موریانه و …) بیم دارید باید بگوییم که جعبه تقسیم پلاستیکی قابلیت جلوگیری از تخریب توسط این دسته از جانوران را دارد.

دیگر فایده این وسیله آسانی در نصب آن است که حتی نیاز به مهارت چندانی ندارد و فرد با حداقل تخصص لازم توانایی استفاده و نصب این جعبه تقسیم را دارد.

دو مورد دیگر از کاربرد های جعبه تقسیم پلاستیکی این است که  قابلیت نصب ریل و ترمینال ریلی و نصب کلید پریز پیشرفته و صنعتی برق(باید بدانیم که پیچیدن سیم ها و اتصال مستقیم آن ها اصلا ایمن نبوده و نیستند.

 در نتیجه این وسیله مناسب با پایه و ریل بسیار مناسب برای نصب ترمینال است و از سوی دیگر دردسر عایق کاری را از سرمان کم میکند چون برای عایق کاری چاره ای جز استفاده از چسب برق نداریم گذر زمان به این چسب آسیب های جدی وارد میکند و امکان دارد که آن را از بین ببرد,ما با استفاده از جعبه تقسیم پلاستیکی میتوانیم به آسانی هر چه تمام تر سوکت ها,کلید ها,پریز ها و نمایشگر های صنعتی را نصب کنیم)

شکل جعبه تقسیم پلاستیکی

جعبه تقسیم پلاستیکی چیست

شکل های زیادی از جعبه تقسیم پلاستیکی تولید شده و در بازار قابل خریداری هستند مانند مربع مستطیل مثلث شش ضلعی هشت ضلعی و…

جعبه تقسیم پلاستیکی یا فلزی کدامیک ماندگار ترند

ماندگاری و دوام بیشتر جعبه تقسیم پلاستیکی این برتری را دارد تا در رقابت با رقیب دیرینه اش)جعبه تقسیم فلزی)بتواند او را زمین بزند و برتری خود را به رخ او بکشد.

پلاستیک بسیار ماندگارتر نسبت به فلز است.بعضی ها میگویند:پلاستیک هرگز پیر نمیشود.

چرا گیره کابل به جعبه تقسیم پلاستیکی متصل است

اتصال گیره کابل به جعبه تقسیم به این دلیل است که بر ایمنی و استحکام تجهیزات درون آن بیفزاید این ویژگی منحصر به فرد در حالی است که جعبه تقسیم های فلزی از این قابلیت محروم بوده و افراد باید جداگانه آن را از بازار ها خریداری نموده و به آن متصل کنند و بار دیگر این جعبه تقسیم پلاستیکی است که طبل برتری را میکوبد.

امیدواریم مطلب توضیح جعبه تقسیم پلاستیکی چیست مطلب مفید و کاربردی بوده باشد برایتان.در صورت داشتن هرگونه سوال کامنت بگذارید تا کار شناسان سینی آزمون پاسخگوی شما باشند.

برای استعلام از آخرین قیمت محصولات با فروشگاه تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است