ساپورت سینی کابل

از انواع ساپورت سینی کابل برای نگهداری سیم‌های مختلف به شکل آویز، سقفی، دیواری و عمودی استفاده می‌کنند.

هر مسیری، نیاز به سینی کابل خودش دارد. به عنوان مثال در مکان‌هایی که سیم از زیر سقف رد می‌شود، ساپورت‌ها می‌توانند به شکل F یا T یا L  باشند.

حتی سینی U شکل هم برای نگه داشتن سیم‌ها در درون خود استفاده می شود. سینی کابل‌های دیواری و ساپورت‌های لدر هم برای حرکت دادن سیم‌ها در مسیر افقی طراحی شده اند.

در طول مسیر کابل کشی به انواع ساپورت سینی کابل نیاز پیدا می‌کنیم. منظم ماندن و حفظ زیبایی محیطی، از دلایل اصلی استفاده از سینی کابل است. دیگر مثل گذشته نیست که سیم‌ها را زیر سقف و کنار دیوارها رها کنند و ظاهری زشت به محیط بدهند. با استفاده از سینی کابل، می‌توان بدون این که سیم‌ها دیده شوند، یک محوطه بزرگ یا سوله مانند را سیم و کابل کشی کرد.

به طوری که به محض ورود، از دیدن محیط بدون سیم و پر از روشنایی، تعجب خواهیم کرد. مهم ترین کارکرد این سینی کابل‌ها نگهداری و حفظ زیبایی محوطه‌های بسیار بزرگ است که نیاز به بازرسی و مراقبت از کابل و سیم‌ها دارند.

سیم‌هایی که حالت آویزان دارند یا روی زمین کشیده می‌شوند، به مرور زمان سریع‌تر پوسیده، خراب یا پاره می‌شوند. احتمال خراشیدگی و برخورد با اشیای مختلف بدون ساپورت سینی کابل بسیار بالا می‌رود.

معرفی ساپورت سینی کابل

همیشه کابل کشی را از درون دیوار انجام نمی‌دهند و وقتی کار به کابل کشی روکار بکشد، استفاده از انواع ساپورت سینی کابل اهمیت پیدا می‌کند.

هر کدام از این سیم و کابل‌هایی که قرار است برق رسانی یا رساندن اینترنت و خط تلفن را انجام بدند، از طریق این سینی کابل‌ها منتقل می‌شوند. این سینی کابل‌ها باعث می‌شوند که سیم‌ها را بتوان به شکل زیرسقفی، یعنی حد فاصل بین سقف و سینی کابل، جابجا کرد.

انواع ساپورت سینی کابل، از سینی‌های که سیم‌ها درون آن قرار می‌گیرند، نگه دارد می‌کند. بنابراین ساپورت سینی کابل، همان قطعه ای است که به دیوار یا سقف پیچ می‌شود و سین‌ها درون آن قرار می‌گیرند. (برای مشاهده انواع ساپورت سینی کابل کلیک کنید)

با استفاده از این ابزار کارآمد، می‌توان سیم‌ها را در مسیرهای مختلف افقی و عمودی به بخش‌های مختلف رساند، بدون این که مشکلی پیش بیاید. در تمام طول مسیر، با این ساپورت‌های محکم، کابل‌ها حمایت می‌شوند و در زمان مناسب، حتی می‌توان آنها را تعویض یا جابجا کرد یا به مسیر دیگری فرستاد.

انواع ساپورت سینی کابل

برای این که بدانیم هر کدام از بخش‌های مسیر به چه نوع سینی کابلی نیاز دارد، اول باید انواع آنها را بشناسیم.

 سینی کابل‌های سقفی با دیواری تفاوت دارند. بنابراین اهمیت دارد که سیم‌ها در کدام مسیر حرکت می‌کنند و انتها و ابتدای مسیر به چه شکل است.

 شکل سینی کابل سقفی به تعداد سیم‌ها و شکل حرکت بستگی دارد.

در نتیجه بعد از این که تصمیم گرفتیم سیم‌ها در طول مسیر، به کدام سمت حرکت می‌کنند، می‌توانیم از سایزها و شکل‌های مختلف آن استفاده کنیم.

انواع ساپورت سینی کابل در ابتدا و انتهای مسیر متفاوت هستند. وقتی تعداد سیم‌هایی که قرار است منتقل بشوند، زیاد باشد، در ابتدای مسیر به سینی کابل‌های بیشتر و در نتیجه به ساپورت‌های چند طبقه یا چند راهی نیاز پیدا می‌کنیم.

اما هر چه به انتهایی مسیر نزدیک تر می‌شویم، سیم‌هایی که باقی می‌مانند کمتر و در نتیجه ساپورت و سینی کابل هم کوچک‌تر و باریک‌تر می‌شوند.

به طوری که در ابتدای مسیر ممکن است از ساپورت سینی کابل F یا T  شکل استفاده کنیم، اما در انتهای مسیر یک سینی کابل U شکل ساده کافی باشد.

لدرها و سینی کابل‌های  دیواری هم وابسته به ابتدا و انتهای مسیر، می‌توانند شکل متفاوتی داشته باشند.

ویژگی انواع ساپورت سینی کابل

مهم‌ترین ویژگی این کابل در نظم دهی و حمایت از سیم و کابل‌های یک مجموعه است.

بنابراین در ابتدا باید بتوانند ظاهر محیط را دستکاری  نکنند و عملیات سیم کشی را ساده تر کنند.

به همین دلیل با توجه به نیاز مصرف کننده، سایزهای متنوع زیادی از آنها ساخته شده است.

انواع ساپورت سینی کابل طوری طراحی شده اند که قابلیت باز و بسته شدن داشته باشند.

در زمان‌های تعویض و جابجایی به راحتی بتوان به سیم و کابل‌ها دسترسی داشت و مسیرهای جدید یا فعلی را ترمیم یا گسترش داد.

نارسانا هستند و در صورت خراب یا خراشیده شدن هر کدام از سیم‌ها، جریان برق را قطع نمی کنند. ایجاد اتصالی در مسیر، بدترین اتفاقی است که می‌تواند کل جریان برق را تحت تاثیر قرار بدهد.

 از جنس PVC سخت است و حیوانات نمی توانند به سیم‌ها دسترسی پیدا کنند.

در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید مقاوم هستند و بنابراین جلوی پوسیده شدن سیم‌ها بر اثر تابش نور خورشید را می‌گیرند.

نصب و اجرای آنها ساده است و به راحتی می‌توان آنها را جابجا، جایگزین و حتی کوتاه و بلند کرد. طول عمر بالایی دارند و به این زودی‌ها نیاز به تعویض پیدا نمی‌کنند.

کاربرد انواع ساپورت سینی کابل

اگر سیم‌ها صرفاً قرار است عبور کنند، سینی U شکل گزینه مناسبی است. این سینی کمک می‌کند که تمام سیم‌ها در درون دالانی U شکل قرار بگیرند و به انتهای مسیر بروند.

با سینی کابل یو شکل می‌توان سینی‌های مشبک را درون آن قرار داد و سیم کشی را در طول یک مسیر افقی به جلو برد.

ساپورت سینی کابل L شکل، کمک می‌کند که سینی کابل باریک تری از یک سمت در زیر سقف با سیم‌ها قرار بگیرند.

ساپورت F شکل هم مانند همان حالت قبلی است، با این تفاوت که حالت دو طبقه به خودش می‌گیرد. یعنی دو ردیف سیم با شکل اف جابجا می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است