لوله فلکسیبل چیست | لوله فلکسیبل روکش دار + رنگی

لوله فلکسیبل چیست ؟

 آ شنایی با اینکه لوله فلکسیبل چیست و چه کاربردی دارد در این  مطلب در بلاگ سینی آزمون .

انواع مختلفی از لوله‌ها در عصر جدید ما در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است که هر کدام مزایای ویژه و کاربردهایی دارند. هنگام تعیین اینکه لوله و اتصالات مناسب در ساختمان یا پروژه‌های شما برای ساخت و ساز یا بازسازی مناسب است یا نه، فاکتورهای کلیدی خاصی در نظر گرفته می‌شود. ساخت مواد لوله می‌تواند بر قیمت، حوزه دمای کار، فشارهایی که در برابر آن تحمل می‌کند، تراکم پذیری و مقاومت در برابر سایش را تحت تاثیر قرار دهد. انتخاب لوله‌های قابل انعطاف با انتخاب مناسب شروع می‌شود.

از دسته ابزار آلات بسیار پرکاربرد می‌توان به لوله فلکسیبل یا شلنگ‌های انعطاف‌پذیر اشاره کرد. همان‌طور که از نامشان مشخص است لوله‌هایی فلزی قابل انعطاف هستند که به اختصار به آن لوله فلکسی نیز گفته می‌شود. این نوع لوله‌ها از اصلی‌ترین نیازها در تاسیسات ساختمانی و طراحی لوله‌کشی می‌باشند.

انواع مختلف لوله فلکسیبل

لوله‌های فلکسیبل یا لوله‌های خرطومی شکل متناسب با کاربرد، وزن و اندازه که چه نوع کابل‌هایی در آن قرار گیرد؛ به دو نوع روکش‌دار و بدون روکش تولید و عرضه می‌شوند.

لوله‌های فلکسیبل روکش‌دار

لوله فلکسیبل روکش دار

این‌گونه لوله‌ها با روکشی از جنس PVC پلاستیکی پوشانده شده‌اند. مزایای برتر این لوله فلکسی‌ مقاومت بالای آن می‌باشد. هم‌چنین از آن‌ها در فضاهای باز و بیرونی که در معرض رطوبت و عوامل محیطی هستند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله‎های فلکسیبل بدون روکش

این‌گونه از لوله فلکسی‌ها برخلاف لوله فلکسیبل بدون روکش PVC هستند. مقاومت کمتری نسبت به شرایط طبیعی دارند از این رو اغلب در مناطق درونی و داخل ساختمان‌ها استفاده می‌کنند.

لوله فلکسیبل بدون روکش

کاربردهای لوله‌ فلکسیبل

در اینجا سوالی برای شما ایجاد می‌شود که، کاربرد لوله‌ فلکسیبل چیست و در چه مواردی از آن‌ها استفاده می‌شود؟

لوله‌های قابل انعطاف قبلا برای انشعابات نفتی و گازی‌های دریایی و هم‌چنین برای تزریق گاز و آب، خطوط گوناگون جانبی مانند: آب آشامیدنی و خطوط شیمیایی مایع و… استفاده می‌شدند.

فناوری لوله‌های انعطاف‌پذیر چنان سریع پیشرفت کرده است که امروزه از آنها در مناطق مختلفی از قبیل: کنتور در ورودی‌های آپارتمان‌ها، آرماتورها، تاسیسات تزیینی بنزین داخلی، سیستم‌های حفاظت و نظارت دوربین‌های مداربسته کاربرد دارند و روز به روز رواج یافته است.

جدا از این مواردی که ذکر شد عمده کاربرد این لوله فلکسیبل‌ها قرار گرفتن سیم و کابل‌های برق در اندازه و وزن‌های مختلف درون آن‌ها می‌باشد.

با توجه به ساختار انعطاف‌پذیر و مقاوم در برابر خوردگی، از آنها برای همه سیستم‌هایی که به لرزش تنظیمات سخت و وقت‌گیر نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد لوله فلکسیبل

لوله‌های فلکسیبل با توجه به کارایی که دارند از مزایای بسیاری نیز برخوردار هستند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاصیت انعطاف پذیری و قابلیت خمیدگی با شعاع 2 متر و سازگاری از ویژگی‌های برتر لوله فلکسیبل می‌باشد.
  • خرابی و خطر محیط زیست را کاهش می‌دهد و ایمنی را در طول عملیات ساختمانی بهینه می‌سازد.
  • لوله‌های فلکسیبل ضد‌زنگ دارای نقطه ذوب تقریبا 1400-1450 درجه سانتی‌گراد بوده؛ بنابراین، در برابر آتش‌سوزی احتمالی بسیار مقاوم هستند.
  • سهولت در نصب به صورت راحت‌ و ارزان‌تر از سایر لوله‌ها می‌باشد.
  • محافظ خوبی برای کابل و سیم‌ها در برابر رطوبت و نور خورشید است.
  • برخورداری از عایق خوب در برابر خوردگی و داشتن عمری طولانی از دیگر مزایای این لوله‌های انعطاف‌پذیر می‌باشد.

 مطلب لوله فلکسیبل چیست را به اشتراک بگذارید و در صورت داشتن هرگونه سوال و نظری برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان سینی آزمون در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است