اتصالات لوله گالوانیزه | آشنایی کامل با انواع اتصالات لوله گالوانیزه

اتصالات لوله گالوانیزه

شناخت اتصالات‌لوله گالوانیزه :زانویی

همان طور که می دانیم در بازار انواع مختلف اتصالات وجود دارد که هر کدام متناسب با کاربردی که در صنایع مختلف دارند مورد استفاده قرار می گیرند. اتصالات لوله گالوانیزه در برند های مختلفی در بازار داخل موجود می باشند.

از جمله اتصالات‌لوله گالوانیزه می توان به زانو گالوانیزه اشاره کرد. معمولا این زانوا ها در دو نوع مختلف با زاویه های 45 یا 90 درجه در بازار موجود می باشند.

کارایی  زانویی لوله گالوانیزه

کارایی این محصول در اتصالات لوله گالوانیزه به این شکل است که، باعث می شود لوله کشی را در زاویه های مختلف انجام داد.

اتصالات لوله گالوانیزه

سه راهی لوله گالوانیزه

مورد دومی که در رابطه با  اینگونه از اتصالات لوله گالوانیزه می توان به آن اشاره کرد سه راهی گالوانیزه می باشد. در بعضی مواقع نیاز است تا از لوله های اصلی برای نقاط مختلف انشعاب بگیریم.

در این صورت می توان این کار را با استفاده از سه راهی ها انجام داد. معمولا این سه راهی ها هم دارای زاویه 45 یا 90 درجه می باشند. در این نوع اتصالات لوله گالوانیزه می توان قطر مختلفی را برای انشعاب خروجی در نظر گرفت.

اگر این قطر با قطر سه راهی برابر باشد، به ان سه راهی مستقیم می گویند و اگر این قطر از قطر سه راهی کمتر باشد آن را سه راهی کاهنده در نظر می گیرند و در صورتی که قطر انشعاب بیشتر از قطر سه راهی باشد به آن افزاینده گفته می شود که این مورد کمترین مورد پیشامد است و به ندرت شاهد آن هستیم.

اتصالات لوله گالوانیزه

مغزی لوله گالوانیزه

نوع دیگر اتصالات‌لوله گالوانیزه مغزی گالوانیزه می باشد که هر دو سر آن دنده دار می باشد و برای اتصال دو لوله ماده به یکدیگر به کار می روند.

مغزی های گالوانیزه در دو صورت گرم و سرد و در دو رنگ سفید و سیاه تولید می شوند که متناسب با ویژگی هایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

اتصالات لوله گالوانیزه

چپقی لوله گالوانیزه

چپقی گالوانیزه نیز  از اتصالات‌لوله گالوانیزه می باشد که از لحاظ کاربرد شبیه به زانو عمل می کند. تنها تفاوت آن این است که زمانی از چپق استفاده می کنیم که یکی از لوله ها از داخل و دیگری از خارج دنده دار شده باشد. این مورد هم مانند زانو در دو زاویه 45 و 90 درجه تولید می شوند.

اتصالات لوله گالوانیزه

مهره لوله گالوانیزه

اتصالات لوله گالوانیزه

از دیگر اتصالات‌لوله گالوانیزه می توان به مهره ی گالوانیزه اشاره کرد. در اتصالاتی که می توان لوله ها را از هم جدا کرد از این مهره ها استفاده می کنند.

بوشن گالوانیزه که برای متصل کردن دو لوله با قطر برابر مورد استفاده قرار می گیرد از دیگر اتصالات می باشد.

روپیچ توپیچ گالوانیزه، تبدیل گالوانیزه و درپوش گالوانیزه از جمله موارد دیگر مورد استفاده در اتصالات لوله گالوانیزه می باشند.

معرفی اتصالات لوله گالوانیزه برق

علاوه بر انواع اتصالات‌لوله گالوانیزه که بیان شد نوع دیگری از اتصالات وجود دارد که در مورد لوله گالوانیزه برق مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله این اتصالات می توان به بوشن ها، زانو ها، جعبه های تقسیم گرد، جعبه های تقسیم سه راهی یا چهار گوش، اتصالات در دار و درپوش ها اشاره کرد.

سایر اتصالات‌ لوله گالوانیزه برق

بوشن ها:

 بوشن ها در اتصالات ‌لوله گالوانیزه برق زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که بخواهیم دو لوله هم قطر را به هم وصل کنیم.

معمولا این بوشن ها در اتصال لوله های گالوانیزه به تابلو های فیوز، قوطی های کلید، جعبه های تقسیم و … مورد استفاده قرار می گیرند.

زانوها:

زانو ها که نوع دیگری از اتصالات هستند و برای ایجاد زاویه در لوله ها استفاده می شوند. در این صورت به جای صرف وقت زیاد برای خم کردن لوله ها از این اتصالات استفاده می کنند.

جعبه تقسیم ها:

جعبه های تقسیم در انواع گرد، سه راه و چهار گوش تولید می شوند. جعبه های تقسیم گرد برای انشعاب گرفتن از سیم های موجود در داخل جعبه مورد استفاده قرار می گیرند. در مواردی که از یک مسیر از لوله های مختلفی استفاده شده باشد از جعبه های سه راه یا چهار گوش برای انشعاب استفاده می کنند.

اتصالات در دار در مواقعی که مسیر کار طولانی و تعداد خم ها در طول مسیر بیش از دو مورد باشد کارایی خواهد داشت. در رابطه با درپوش ها باید گفت این نوع اتصالات برای مسدود کردن سوراخ های موجود در جعبه تقسیم های گرد مورد استفاده قرار می گیرند.

امیدواریم مقاله معرفی  اتصالات لوله‌گالوانیزه‌برق مقاله ای مفید و کاربردی بوده باشد برایتان.در صورت داشتن هرگونه سوال کامنت بگذارید تا کار شناسان سینی آزمون پاسخگوی شما باشند.

مزایای اتصالات لوله گالوانیزه

مهم ترین کاربرد اتصالات لوله گالوانیزه انتقال آب آشامیدنی در ساختمان ها و طبقات استفاده کرد ، از این اتصالات می توان برای اتصال سیستم رایزر انتقال آب است. اتصالات لوله گالوانیزه دارای مزایای بسیاری است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمئد:

  • عدم نفوذ مواد دیگر به داخل لوله
  • ضد زنگ و ضد پوسیدگی
  • قیمت مناسب
  • عمر طولانی
  • استفاده به صورت زیر کار و رو کار

اتصالات لوله های گالوانیزه دارای طرح ها و انواع مختلفی است و هر کدام دارای ارتفاع و قطر متفاوتی  است.

اتصالات چدنی آبکاری شده

اتصالات چدنی آبکاری شده در موارد مختلفی استفاده می شود. قیمت بسیار خوبی در بازار لوله و اتصالات ایران دارند. این اتصالات آبکاری گرم گالوانیزه است که در لوله کشی گالوانیزه آب ساختمان در کنار مارک ها و برندهای بسیار با کیفیت ایرانی نظیر لوله ساوه و لوله گالوانیزه سواردات اتصالات گالوانیزه× واردات اتصالات گالوانیزه بکار میروند . لوله گالوانیزه نیز به لوله های فولادی آبکاری شده گفته میشوند که برای جلوگیری از زنگ زدگی آبکاری روی زینک zinc میشوند .اتصالات آبکاری شده برای موارد مختلف استفاده می شود و می تواند جایگزین لوله های گالوانیزه باشد.

برندهای موجود از اتصالات گالوانیزه در بازار

در حال حاضر برند های مختلفی برای اتصالات گالوانیزه در بازار وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اتصالات گالوانیزه توپی برزیل
  2. اتصالات گالوانیزه جورج فیشر
  3. اتصالات گالوانیزه مک چین
  4. اتصالات گالوانیزه چین
  5. لوله های گالوانیزه
    ساوه
    آریاوا
    درپاد
    سمنان
    اتصالات گالوانیزه
    توپی برزیل (TUPY)
    مک براند
    جرج فیشر (JF)+
    ایرانی
    چینی
    SD
    اتصالات جوشی
    اتصالات مانیسمان رده 40 بنکن
    اتصالات رده 40 آریا
    اتصالات مانیسمان میثاق
    اتصالات مانیسمان ایران اتصال
    اتصالات مانیسمان آسیا
    اتصالات درزدار گازی
    اتصالات جوشی و مانیسمان درزدار امین

استاندارد لوله های فولادی گالوانیزه

لوله های فولادی گالووانیزه قبل و بعد از تولید دارای استاندارد هایی است که به  NPT و BTS مشهور هستند. این استاندارد ها هر یک باعث می شود موارد مختلفی در تهیه و طراحی لوله های فولادی گالوانیزه رعایت شود.  ه طور کلی اتصالات گالوانیزه به دو صورت استاندارد دنده NPT و دنده BSP تولید می شوند در این میان اتصالات گالوانیزه چینی از استاندارد BSP  برخوردار است  و هنگام اتصال به شیرآلات برنجی با استاندارد دنده NPT مشکلی ایجاد نمی شود. در اصطلاح می توان گفت بعد از عبور 3 الی 4 گام دنده دیگر نیاز به پیچاندن بیشتر نیست .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است